Artykuły

Wywiad z dwóch stron

Potencjalni kandydaci powinni przede wszystkim przygotować interesującą aplikację, wspartą referencjami od poprzednich pracodawców.

Najlepiej, jeśli napiszesz CV w języku polskim i języku obcym. Życiorys powinnen być  pelen faktow, jasny, zwięzły. Konsultant powinien zadawać kandydatom najbardziej odpowiednie do stanowiska pytania w celu uzyskania wszelkich niezbędnych dodatkowych informacji. Pierwszy kontakt jest najważniejszy. Jeśli kandydat nie ma czasu na przeprowadzenie wstępnej rozmowy telefonicznej, najlepiej jest ustalić kolejny termin rozmowy, odpowiedni dla obu stron, kiedy rozmowa nie będzie zakłócana przez żadne czynniki zewnętrzne.

Ważne jest, aby motywować kandydata ofertą pracy od pierwszej chwili. W następnym etapie istotne jest, aby umówić się na indywidualną rozmowę kwalifikacyjną, także kilkakrotnie upewnić się, że kandydat jest zdecydowany uczestniczyć w spotkaniu. Potwierdzenie e-mail bądź telefoniczne jest w tym przypadku właściwe.

Podczas osobistego spotkania najważniejszym zadaniem konsultanta jest stworzenie przyjaznej atmosfery, aby kandydat mógł pozbyć się początkowego stresu. Kandydat powinien się odpowiednio prezentować , posiadać ogólne informacje dotyczące potencjalnego pracodawcy i oferty pracy, o którą się ubiega. Równie ważne są szczegóły. Z pewnością należy unikać żucia gumy, zapachu papierosów, należy podtrzymywać kontakt wzrokowy, etc .. Oczywiście, odnosi się to również do rozmówcy, tj.osoby prowadzącej spotkanie. Ważne jest, aby zadać właściwe pytania, uzyskać od kandydata wszystkich informacji, wymaganych przez klienta. Z drugiej strony dobrze świadczy o kandydacie, jeśli sam zadaje pytania. To może wskazywać na rzeczywiste zainteresowanie kandydata.

Wywiad powinien prowadzić konsultant na tyle dynamicznie i efektywnie, na ile to możliwe. Ważne jest, aby kandydat poczuł, że konsultant traktuje go w sposb indywidualny, bez wygłaszania ogólnych, wyuczonych frazesów. Czasem niezbędne jest, aby wyjaśnić pewne kwestie w bardzo prosty sposób. Interakcja, wymiana opinii jest istotą wywiadu wysokiej jakości.

Po pomyślnym przeprowadzeniu rekrutacji i zatrudnieniu wskazanego kandydata istotne jest, aby konsultant pozostawał w kontakcie z pracownikiem. Dzięki temu konsultant zna wszystkie „za i przeciw”, których kandydat doświadcza na nowym stanowisku. Bazując na tym badaniu opinii możemy poprawiać jakość naszych usług. Podczas tworzenia bazy danych potencjalnych kandydatów konieczne jest, aby kandydaci, którzy nie spełniają oczekiwań klienta otrzymali informację zwrotną,dotyczącą decyzji pracodawcy, na przykład drogą mailową. Z drugiej strony nawet, jeśli kandydat nie spełnia oczekiwań w tym procesie rekrutacji dobrze jest skontaktować się z kandydatem i uzyskać dodatkowe informacje na potrzeby ewentualnych dalszych procesów rekrutacyjnych. To pomaga pracować efektywnie, oszczędza czas i może być wykorzystane przy okazji kolejnych projektów.

Powiedziałbym, że nie istnieje jedna prawidłowa struktura wywiadu. Mozna trzymać się podstawowego "szkieletu" wywiadu, ale każda rozmowa jest jednak autentyczna, niepowtarzalna i indywidualna. Jedna odpowiedź może zakwestionować wszelkie inne pytania. Dobrej jakości wywiad ma miejsce, kiedy konsultant zna wszystkie szczegóły dotyczące stanowiska, dzięki czemu może łatwo odpowiedzieć na pytania kandydataJeśli zdarzy sie sytuacja, kiedy konsultantjest w "gorszej sytuacji" i niezna odpowiedzi na pytanie kandydatata to nigdy nie możemy odpowiedzieć "nie wiem". Raczej należy użyć: "Oczywiście postaram się dowiedzieć i Państwa poinformuję". Równie ważna jest asertywna komunikacja, unikanie negatywnej konstrukcji pytań ".? Nie powinien Pan być zainteresowany tą pracą?" = Źle sformułowane pytanie. "Czy jesteś zainteresowany tą pracą?" = Prawidłowo sformułowane pytanie.

Wszyscy uczymy się na błędach własnych i innych osób. Po tym wszystkim, jak to mówią, że trudno jest na boisku treningowym, ale łatwej w walce... 

Autor: Lenka Košibová

HR Specialist

Formularz kontaktowy

* Pola obowiązkowe
Call backOFFLINE
 
Skorzystaj z formularza i my oddzwonimy do Ciebie



Szybka kalkulacja ceny
Sprawdź koszty personelu online
Kalkulacji kosztów

Po prostu patrząc

Kolejnych 597 wolnych miejsc.

Wywiad z dwóch stron

Artykuły

Wywiad z dwóch stron

Co jest ważne podczas rozmowy -dla kandydata i konsultanta agencji pracy. Potencjalni kandydaci powinni przede wszystkim przygotować…

artykuł

Referencje

Producent elektroniki użytkowej

iconProducent elektroniki użytkowej

referencje detal
Przemysł elektroniczny

iconPrzemysł elektroniczny

referencje detal

Skontaktuj się z nami

Call backOFFLINE  

Skorzystaj z formularza i my oddzwonimy do Ciebie
Zgłoś
* Pola obowiązkowe
Znajdź nas
 Słowacja
Košice / Siedziba Express People

Štúrova 27, 040 01 Košice

tel. 0800 400 200

info@express-people.com
Prešov / oddział

Námestie legionárov 5, 080 01 Prešov

tel. +421 905 824 538

presov@express-people.com
Košice / oddział

Staničné námestie 13, 040 01 Košice

tel. 0800 400 200

kosice@express-people.com
Prievidza / oddział

Nám. Slobody 22, 971 01 Prievidza

tel. +421 905 920 725

prievidza@express-people.com
Nitra / oddział

Štefánikova 15, 949 01 Nitra

tel. +421 917 852 968

nitra@express-people.com
 

 

 

 

 Czechy
Praha / Siedziba ČR Express People

Ocelářska 1 354/35, 190 00 Praha 9 – Libeň

tel. +420 266 315 213

info@express-people.com
Plzeň / oddział

Skvrňanská 1543/38, 301 00 Plzeň

tel. +420 724 439 994

plzen@express-people.com
 Rumunia
Oradea

Piața 1 Decembrie no. 11, 410 041 Oradea

tel. +40 745 056 615

merches@express-people.com
 

 

 

 

 Polska
Katowice

Krzywa 10, 40 061 Katowice

tel. +48 665 777 463

katowice@express-people.com
Kielce

Okrzei 2/5, 25-526 Kielce

tel. +48 665 777 031

kielce@express-people.com
Rzeszów

ul. Kolejowa 1, 35-073 Rzeszów

tel. +48 533 608 709

rzeszow@express-people.com